Hon ska göra kexen schysstare
Orkla Confectionery & Snacks Sverige tillsätter chef för samhällsansvar.
Uppdraget går ut på att ta ett tydligare grepp om hållbarhet och samhällsansvar för varumärken som OLW och Göteborgs Kex.
— Jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla vårt arbete inom hållbarhet och CSR. Som ett av Sveriges ledande kex- och snacksföretag finns vi i de flesta konsumenters vardag och vi vill vara ett företag där miljöhänsyn, socialt engagemang och lönsamhet förenas, säger Stina Petrini, i ett pressmeddelande.
En fråga som ligger på Stina Petrinis bord är den pågående processen att byta ut palmolja i samtliga produkter innan årets slut.
Läs också: Då dumpar Orkla palmoljan helt
Sedan 2014 är Orkla Confectionery & Snacks samarbetspartner till barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Bland annat skänker företaget snacks och kakor.
— Att få arbeta övergripande med kommunikation och samhällsfrågor, två områden som ligger mig varm om hjärtat, ska bli väldigt roligt. Vi arbetar ambitiöst med CSR-frågor och jag hoppas att vårat goda arbete kommer att nå ut bättre nu, säger Stina Petrini.
Stina Petrini tillträdde den nya tjänsten 1 mars.