23948sdkhjf

Hon ska göra kexen schysstare

Orkla Confectionery & Snacks Sverige tillsätter chef för samhällsansvar.
Det är Stina Petrini, idag kommunikationschef på kex- och snacksföretaget, som får den nyskapade tjänsten som CSR- och kommunikationschef.

Uppdraget går ut på att ta ett tydligare grepp om hållbarhet och samhällsansvar för varumärken som OLW och Göteborgs Kex.

— Jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla vårt arbete inom hållbarhet och CSR. Som ett av Sveriges ledande kex- och snacksföretag finns vi i de flesta konsumenters vardag och vi vill vara ett företag där miljöhänsyn, socialt engagemang och lönsamhet förenas, säger Stina Petrini, i ett pressmeddelande.

En fråga som ligger på Stina Petrinis bord är den pågående processen att byta ut palmolja i samtliga produkter innan årets slut.

Läs också: Då dumpar Orkla palmoljan helt

Sedan 2014 är Orkla Confectionery & Snacks samarbetspartner till barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Bland annat skänker företaget snacks och kakor.

— Att få arbeta övergripande med kommunikation och samhällsfrågor, två områden som ligger mig varm om hjärtat, ska bli väldigt roligt. Vi arbetar ambitiöst med CSR-frågor och jag hoppas att vårat goda arbete kommer att nå ut bättre nu, säger Stina Petrini.

Stina Petrini tillträdde den nya tjänsten 1 mars.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08