23948sdkhjf

Premiumpopcorn gör succé

Popcornföretaget Propercorn satsar på lyxpopcorn.
När brittiska Sunday Times nyligen listade de tio nykomlingar med högst tillväxt var det ett företag som stack ut på den i övrigt it-dominerade listan. Och hetast av dem alla är företaget Propercorn. De senaste två åren har företaget sett sin omsättning öka med nästan 300 procent.

Företaget säljer mer än två miljoner påsar av sina premiumpopcorn per månad.

”Jag tror att vår produkt sammanfaller med allt som driver snackmarknaden just nu”, uppger grundaren Cassandra Stavrou för tidningen Business Insider.

Stavrou säger till tidningen att glutenfria, naturliga produkter med lågt kalorivärde är trendigt.

”Propercorn passar in på allt det där, och popcorn är begripligt – till skillnad från sjögräs.”

Företaget startade från noll för fyra år sedan och sålde ifjol färdigpoppade popcorn för 10 miljoner pund. Bolaget funderar nu på att ta in kapital utifrån och uppger för Business Insider att förhandlingar pågår.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126