23948sdkhjf

Frukostsatsning ska utmana McDonalds

Taco Bell tar upp kampen med en billig start på dagen.
Det finns olika tillvägagångssätt för att vinna andelar på den extremt konkurrensutsatta snabbmatsmarknaden. Medan vissa stora aktörer valt att satsa mer på premiumalternativ väljer andra, som Taco Bell, att pressa priserna.

Samtidigt är det uppenbart att Taco Bell har sneglat mot storkonkurrenten McDonalds. Efter att hamburgerkedjan lanserade sitt "frukost hela dagen-koncept" i höstas har omsättningen ökat, vilket är ett trendbrott.

Nu gör Taco Bell något liknande, skriver tidningen Fortune. Texmex-jätten introducerar en helt nu frukostmeny där samtliga rätter kostar 1 dollar, eller motsvarande 8,38 svenska kronor. Tre av rätterna är helt nya, som en potatisgryta, en tortilla och en quesadilla. Frukostmenyn kommer till en början att serveras mellan 07-11, uppger tidningen.

— Våra undersökningar visade precis vad man kunnat gissa: Amerikaner betalar hellre mindre och har mer valfrihet, säger Taco Bells marknadsansvariga Marisa Thalberg, i ett pressmeddelande, uppger Veckans Affärer.

Den frukostmeny som idag finns tillgänglig hos Taco Bell utgör endast 6 procent av texmex-kedjan, enligt Wall Street Journal.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062