Sibylla vinner branschpris
Knep "Årets Franny" framför Wayne´s Coffee och O´Learys.
Branschen har också en egen gala, Frannygalan, som i år hölls på Grand Hotel i Stockholm. Den mest prestigefyllda utmärkelsen är ”Årets Franchisekedja” och gick i år till Sibylla. Därmed slog kedjan, som enligt vd Joakim Carlsson arbetat fokuserat på att ställa om varumärket från vara ett traditionellt gatukök till att bli modern snabbmatskedja, andra nominerade, som Wayne´s Coffee och O´Learys.
– Jag är oerhört glad över utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” och ser det som ett kvitto på att vi tillsammans med våra franchisetagare har lyckats med vårt arbete att utveckla Sibylla. Dagens utmärkelse ger oss alla extra energi att fortsätta med det viktiga och nödvändiga arbetet.
Juryns motivering:
”Svensk Franchise har fascinerats och imponerats av denna kedja i många år och de har flera gånger varit oerhört nära att plocka hem segern. Kedjan har en modell där franchisetagarna har stort inflytande och medverkar till kedjans framgångsresa utan att beslutsprocessen blir lidande. Kedjan har förvandlats till ett modernare alternativ och har en positiv utveckling".
Övriga livsmedelsrelaterade pristagare på Frannygala 2016, inklusive motivering.
”Framtidens Franchise” – Pinchos.
"För ett mycket genomarbetat koncept som drar nytta av senaste fokus på teknik står gästupplevelsen i centrum för denna kedja som har mycket god tillväxtpotential."
”Årets Franchisetagare i Sverige” – Wayne´s Coffee
"Vinnaren har varit mycket trogen sitt koncept och utvecklar sina duktiga medarbetare. Verksamheten växer med fler enheter och god lönsamhet. Man jobbar aktivt med stöd och feedback till sina kedjekollegor."
”Framtidens Franchise” – Pinchos.
"För ett mycket genomarbetat koncept som drar nytta av senaste fokus på teknik står gästupplevelsen i centrum för denna kedja som har mycket god tillväxtpotential."
”Årets Franchisetagare i Sverige” – Wayne´s Coffee
"Vinnaren har varit mycket trogen sitt koncept och utvecklar sina duktiga medarbetare. Verksamheten växer med fler enheter och god lönsamhet. Man jobbar aktivt med stöd och feedback till sina kedjekollegor."