23948sdkhjf

Miljonregn över Caliente

3,5 miljoner kronor på knappt tre dagar när dryckesföretaget plockar in gräsrotskapital.
Den 15 mars drog Malmöföretaget Caliente igång en gräsrotsfinansieringkampanj via den digitala investeringsplattformen Fundedbyme.

Läs också: Caliente vill ha miljoner

Det dröjde inte ens tre dagar innan målet på 3,5 miljoner kronor, var nått.

— Vi är otroligt stolta, säger grundaren Thomas Adner, och fortsätter:

— Det är fantastiskt att både konsumenter som inte brukar investera i företag såväl som personer med ett mer affärsmässigt intresse tror på Caliente och konceptets potential. Vi får om och om igen höra hur det är det enda riktigt goda alkoholfria alternativet för vuxna smaklökar. Men får även återkommande beröm för att Caliente är svenskproducerad, ekologisk och naturlig, och att den ger en endorfinkick.

Enligt honom var crowdfunding ett naturligt val för chilidryckstillverkaren. Det för för att investerarna inte endast går in med pengar som behövs i satsningen på att bli en internationell aktör utan att de även fungerar som ambassadörer för varumärket.

Läs också: Världsomspännande planer för heta Caliente

Caliente har beslutat att hålla kampanjen öppen för fler som vill investera.

Under sommaren 2016 kommer Caliente att utöka sitt nyvaknade sortiment från två produkter till 3-4. De nya smakerna, ska enligt företaget ha en "utpräglad nordisk touch" och tas fram i samarbete med en Michelinkock.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094