Mat.se ökar
Påsklov fick försäljningen att rusa.
Den digitala nätbutiken ökade försäljningen med försäljningen 59 procent jämfört med fjolårets påsklovsvecka, vilken i är inföll efter påsk på företagets huvudsakliga marknader, Göteborg och Stockholm.
Per leveransdag var ökningen 49 procent jämfört med samma månad föregående år.
Högtider och lov påverkar försäljningen på ett säsongsmässigt sätt och är bra jämförelseperioder. Påsklovet i Göteborg och Stockholm 2015 och 2016 inträffade veckan efter påsk, vecka 13 respektive vecka 15. Under påsklovsveckan ökade försäljningen med 59 procent jämfört med samma period föregående år.
Totalt sett ökade försäljningen till 23,1 miljoner kronor, en förbättring med 49 procent jämfört med samma månad 2015.
I Göteborg uppgick försäljningen till 15,8 miljoner kronor och i Stockholm landade försäljningen på på 6,2 procent.
I västra Skåne, där Mat.se etablerades i januari i år, har e-handelsföretaget nu uppnått 1 miljoner kronor i försäljning.
Läs också: Mat.se till Skåne