23948sdkhjf

Han tar över bryggerijättens kommunikation

Mårten Lyth efterträder Annika Molander som kommunikationsdirektör på Spendrups.
Som kommunikationsdirektör på Spendrups kommer Mårten Lyth ha ett övergripande strategiskt ansvar för koncernens interna kommunikation för varumärket Spendrups Bryggeri. Han kommer även att ta plats i Spendrups ledningsgrupp.

— Kommunikationsfrågorna kommer att vara centrala för Spendrups framtida utveckling. Spendrupsgruppen har mycket starka och intressanta varumärken inom gruppen och jag ser fram emot att få arbeta med att ytterligare stärka kommunikationsfunktionen och utveckla varumärkesarbetet både internt och externt, säger Mårten Lyth, i ett pressmeddelande.

Han kommer närmast från rollen som ansvarig för corporate communication på pr-byrån JKL Group. Han har tidigare varit vd för pr-bryån MSL, kommunikationsdirektör på Bonnier samt kundansvarig projektledare på reklambyrån Storåkers McCann.

— Spendrupsgruppen ska bygga vidare på och förstärka vår kommunikation på en utmanande marknad. Mårtens breda och gedigna erfarenhet av varumärke- och kommunikationsfrågor kommer att vara en stor tillgång för Spendrups och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom, säger Fredrik Spendrup, vd för Spendrups Bryggeri.

Mårten Lyth tillträder 1 juni och efterträder Annika Molander, som i dag är kommunikationschef på bussbolaget Nobina.

Läs också: Spendrupsdirektör till bussbolag
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078