23948sdkhjf

Hon ska få Paulig att växa

Tina Andersson ska se till att koncernen med varumärken som Santa Maria och Risenta ska utvecklas och nå tillväxtmålen.
Den finska Paulig-koncernen har inrättat en ny roll, senior vice president för nybildade funktionen Strategy & Growth, i syfte att stödja koncernen i att nå sina tillväxtmål.

Hennes uppdrag blir att säkerställa den långsiktiga utvecklingen av koncernens verksamhet och erbjudande.

— Jag tycker att Paulig-koncernen är ett mycket intressant företag med starka varumärken som Santa Maria, Paulig och Risenta i portföljen. Jag ser verkligen fram emot att få vidareutveckla företaget tillsammans med teamet, säger Tina Andersson, i ett pressmeddelande.

Hon kommer närmast från rollen som chef för verksamhetsområdet Consumer & Corporate Marketing på Duni. Hon har tidigare haft ledande positioner inom försäljning, marknadsföring och innovation på bland annat Mars Inc, Campell’s Nordic, Findus och Hilding Anders International.

Tina Andersson, som påbörjar tjänsten 1 september, kommer att ingå i Paulig-koncernens ledningsgrupp och rapportera till koncernchef Jaana Tuominen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063