23948sdkhjf

Hon är ny chef för OLW

OLW hämtar erfarenhet inifrån till positionen som marknadschef.
Med tillsättningen av Susanne Wibréus som ny marknadschef hämtar OLW någon som redan har bra koll på bolaget. Susanne Wibréus befordras nämligen från tjänsten som affärsutvecklare på Orkla Confectionery & Snacks Sverige, där varumärket OLW ingår.

Wibréus har lång erfarenhet av marknadsföring inom dagligvarubranschen och har tidigare arbetat som produktchef för både OLW och norska bolaget Lilleborg (även det Orkla-ägt) samt kategorichef för Orkla Confectionery & Snacks.

– Jag är mycket glad att Susanne accepterat erbjudandet som marknadschef för OLW. Jag är övertygad om att hon med sin person, erfarenhet och kompetens kommer bidra till en stark utveckling i en spännande och hårt konkurrensutsatt kategori samt befästa marknadsledande positioner för våra snacksvarumärken, säger Marcus Thollin, marknadsdirektör för Orkla Confectionery & Snacks Sverige, i ett pressmeddelande.

Susanne Wibréus tillträder tjänsten 15 september. Hon efterträder Charlotte Siljebrand Nisses, som innehaft rollen sedan maj 2013. I och med bytet lämnar också Siljebrand Nisses Orkla.

OLW ingår i Orkla Confectionery & Snacks Sverige tillsammans med bland andra varumärkena Göteborgs Kex, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Ballerina, Singoalla och Bravo.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063