Food for Progress gör stjärnvärvning från Max
Oumph-skaparna tar in marknadschef med meriterad bakgrund inom vegetariska satsningar.
Henrik Åkerman har arbetat inom Max sedan 2008, och har bland annat varit ansvarig för hamburgerkedjans prisade vegosatsning Green-familjen. Kampanjen blev kedjans mest framgångsrika någonsin sett till försäljning och engagemang och ledde till utmärkelsen "Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande".
Läs också: Max prisas för vegosatsning
– Arbetet med lanseringen av Max vegetariska sortiment är både den roligaste och mest framgångsrika kampanj jag någonsin jobbat med. Nu ser jag fram emot att i rollen som producent vara med och bidra till proteinskiftet i en annars ganska konservativ bransch, säger Henrik Åkerman i ett uttalande.
Hans uppdrag inom Food for Progress innefattar utveckling av både företagets varumärke såväl som alla produktvarumärken, vilket inkluderar Oumph och Beat. Åkerman är redan någorlunda insatt i företagets koncept sedan tidigare, då två av Max vegosatsningar använde sig av Food for Progress produkter.
– Med Henrik ombord hoppas vi kunna nå fler med både vårt budskap och våra produkter, och på det sättet driva omställningen mot hållbart med ännu större kraft, säger Food for Progress grundare Anders Wallerman och Anna-Kajsa Lidell i ett pressmeddelande.
Henrik Åkerman tillträder tjänsten i januari 2017.