23948sdkhjf

Nya chefen om Findus färska strategi

I samband med tillsättningen av ny marknadschef presenteras kommande målsättningar.
Findus Sverige är mitt i ett strategiutvecklingsarbete – företaget tar sikte på ett grönare sortiment, och vill modernisera. Bakom det hela står företagets nya marknadschef Emma Pålsson.

I och med tillträdet kommer Emma Pålsson även ta plats i Findus ledningsgrupp – uppdraget innebär framförallt att utveckla utbudet med nya mål som grund. Hon kommer närmast från rollen som marknadschef på Findus Foodservice, där hon bland annat ansvarat för utvecklingen av företagets gröna sortiment, något som går hand i hand med den nya målsättningen.

– Ett av våra mest prioriterade områden är arbetet mot en ännu grönare framtid. Vi vill öka tillgängligheten och därmed förenkla för konsumenterna att göra grönare val. En konkret målsättning är att inom fyra år ska andelen grönsaksbaserade proteinkomponenter utgöra 40% procent av Findus totala sortiment, vilket innebär en fördubbling av nuvarande andel, säger Emma Pålsson i ett uttalande.

Det största målet sägs vara en modernisering av företaget, i takt med svenska konsumenters förändrade mönster. Den nya strategin baseras även på utmaningen som sker genom konsumenters ökande övergång från matinköp i fysiska butiker till köp hos e-handelsaktörer.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078