23948sdkhjf

Netto lanserar EMV-märke

Det nya ekologiska varumärket går under namnet Go Eko.
Netto utökar sitt EMV-sortiment med ekologiska märket Go Eko. Enligt kedjan riktar sig märket mot kunder som vill välja "en hållbar livsstil", och utmärker sig genom att hålla samma prisnivå som andra varor i sortimentet, trots ekologisk märkning.

Man har sedan tidigare EMV-varor i form av Goda Bordet, Bygdens och Premieur. Det nya varumärket som läggs till i portföljen är enligt Netto framtaget på grund av kunders efterfrågan på ekologiska alternativ, tillsammans med att man som företag vill minska sitt ekologiska fotavtryck.

– Detta är en del av vår framtida strategi och är något som vi sätter stort fokus på. Det är något som vi kommer arbeta med kontinuerligt och varumärket kommer växa med fler produkter, säger Bent Holm, vd för Netto Sverige, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096