23948sdkhjf

Menigo vill belöna lojala kunder

Grossisten använder nytt system för att bland annat anpassa erbjudanden utifrån kunddata.
Menigo vill öka sina kunders lojalitet genom att belöna dem via ny mjukvara. Man kommer framöver att samarbeta med företaget Applied Group Nordic för att använda deras kundlojalitetssystem Applied Loyalty.

Det nya systemet, som Menigo är först med att testa, är till för att anpassa speciella erbjudanden baserat på den data man har om kunden.

– Vi jobbar, precis som andra, med nya kunder i sikte, men vi vet också att det finns en otrolig styrka i att belöna våra lojala kunder, något som många glömmer. Det handlar i grund och botten om att systematiskt skapa ett större mervärde för de som förtjänar det allra mest, säger Nina Wahlgren Gill, marknads- och kommunikationsdirektör på Menigo, i ett uttalande.

Samtidigt meddelar grossisten att man kommer att lansera en ny webbplattform under året, där mer fokus läggs på nya typer av användande – exempelvis genom mobil eller surfplatta.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089