E-handelsbolag går in i köttleverantören
Gårdssällskapet ska expandera försäljningsområdet från Stockholm till Sverige och därefter hela Norden efter ny investering.
Gårdssällskapets affärsidé går ut på att sälja närproducerat och Krav-märkt kött, som hängmöras och vakuumförpackas innan det levereras till beställarens dörr.
Nordic Etail skjuter i och med investeringen in kapital i Gårdssällskapet, tillsammans med kunskap och utveckling som ska bädda för en större expansion av leverantörens räckvidd. I första hand kommer e-handelsbolaget förstärka Gårdssällskapet inom områdena IT-utveckling, system och e-handelskunskap.
"Tillsammans med Nordic Etail skall nu Gårdssällskapet erövra resten av Sverige genom en effektiv e-handel. På sikt skall även övriga nordiska länder omfattas. Omsättningen som ligger strax under 20 miljoner kronor idag skall därmed mångdubblas de kommande åren," skriver företaget i ett pressmeddelande.
I och med investeringen går Nordic Etail in i ett för dem nytt område, då man tidigare investerat i företag som säljer cyklar, bildelar och djurfoder. För att utveckla företagen under bolagets vingar har man skapat vad man kallar en e-handelsfabrik, där man använder sig av egen personal och egna system inom bland annat marknadsföring, inköp och logistik.