23948sdkhjf

Gotlands Bryggeri vill bli först med burkinnovation

Spendrups-bolaget kommer satsa på så kallade 360-burkar
Spendrups-ägda Gotlands Bryggeri vill bli först på svenska marknaden med en relativt ny förpackningsinnovation, skriver sajten Beernews .

Lösningen, som skapades inför fotbolls-VM 2010 av det amerikanska bryggeriet Sly Fox Brewing Company, låter konsumenten ta av själva överdelen av burken vilket gör att den mer liknar ett glas.

Enligt kommentarer från Gotlands Bryggeris vd Johan Spendrup ville man införa burken i april, men det hela har försenats och man förväntar att kunna erbjuda öl i den nya lösningen nästa år.

För att kunna erbjuda öl i den nya burktypen, som enligt Johan Spendrup ger fördelar över flaskan både gällande logistik och miljö, måste man genomföra vissa investeringar i Spendrups huvudbryggeri

– Vi vill satsa på det och det kommer att bli en investering i Grängesberg, säger Johan Spendrup till Beernews.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109