Svenska mat-appen lägger ner
Konkurrensen bland mat-appar på svenska marknaden blev till slut för hård.
Medgrundaren Daniel Eriksson bekräftar för Breakit att bolaget ska likvideras, något som går att läsa i bolagets nysläppta årsredovisning.
Bolaget grundades för tre år sedan, och har sedan dess samlat på sig samarbeten med omkring 60 restauranger i Stockholm samt med galleriorna Kista galleria och Mall of Scandinavia.
Under de två senaste åren har företaget redovisat röda siffror – 2015 gav ett minusresultat på 4 miljoner kronor, vilket ökade till cirka 7 miljoner kronor 2016. Samtidigt nådde omsättningen under det senaste året endast upp till drygt 400 000 kronor.
Enligt Daniel Eriksson är ett lågt besökarantal i galleriorna en av anledningarna till att det gått knackigt. Samtidigt var konkurrensen bland mat-appar i Stockholm hård.
– Det är extremt många på en liten marknad. Det har såklart påverkat, säger han till Breakit.
Appen drog till sig många ögon vid starten – bland annat belönades den med utmärkelsen "Brilliant idea of the year" på Fast Food Awards 2015 och hamnade samma år på Internetworlds lista över de hetaste startup-bolagen.