23948sdkhjf

Coops vego slog prognosen

Enligt kedjan har den nylanserade serien veganska och vegetariska frysta produkter under egna varumärket gått förbi helårsprognosen i försäljning.
I februari lanserade Coop en serie veganska och lakto-ovo-vegetariska produkter under det egna varumärket, där fem olika sorter ingick. Produkter som ärt- och bönbiffar, skapade utifrån recept ur Coops receptbank tillsammans med Dafgårds, har nu visat sig göra en stark debut.

När kedjan räknar ihop försäljningssiffrorna sedan lanseringen uppger man att försäljningen är betydligt bättre än vad man väntat sig – under produkternas första halvår i frysdiskarna har de sålt mer än prognosen för hela året.

Om nuvarande siffror fortsätter i samma spår kommer man att hamna från 20 procentenheter upp till 80 procentenheter över den beräknade årsprognosen för de olika produkterna, meddelar Coop.

– De här försäljningssiffrorna är en väldigt tydlig signal från kunderna till oss på Coop i vårt fortsatta arbete med produktutveckling av vegetariska rätter, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125