Gastrofy byter namn
Gastrofy, med bland annat Ica och Coop som kunder, som under våren expanderat genom ett flertal nyanställningar ska nu byta namn – till Northfork. Namnbytet är en del i en process som har till syfte att göra företaget mer tillgängligt för framtida partners utomlands.
– Det är viktigt att vi tydligare differentierar våra erbjudanden. Gastrofy har visat sig vara ett bra varumärke mot slutkonsument men inte mot företagskunder. Därför har vi utvecklat ett nytt starkt varumärke; Northfork. De två varumärkena kommer att bli starkare var och ett för sig, säger medgrundaren Rickard Ranniger i en kommentar.
Enligt Erik Wallin, CMO på Gastrofy, blivande Northfork har företaget allt mer blivit aktuellt för utländska livsmedelsföretag.
– I och med att vi i allt större utsträckning får förfrågningar från livsmedelshandeln från andra marknader än Sverige är det viktigt att tydligare kunna visa upp vårt erbjudande till företagskunder på en separat plattform northfork.ai, säger han i ettpressmeddelande.