23948sdkhjf

Hajpad näringsdryck nära Europa

Måltidsersättningen Soylent gör sig redo för brittiska marknaden.
Näringsdrycken Soylent, framtagen av amerikanska Rosa Foods, har sedan lanseringen 2014 lyfts fram som en ersättning för mat helt och hållet.

Nu siktar bolaget bakom drycken på att ta produkten till Europa för första gången, skriver sajten Food Manufacture . I mitten av september planerar företaget att lansera tre olika färdigdrycker på den brittiska marknaden.

Sedan lanseringen i USA har mängder av liknande drycker tagits fram av bolag i Europa, medan originalet vuxit på hemmaplan. I dag har Soylent tagits in av Amazon, och finns bland annat även på Walmart, 7-Eleven och Kroger.

Drycken togs fram av programmeraren Rob Rhinehart, som ville hitta en ersättning till mat – efter att ha forskat i frågan bestämde han sig för att göra en dryck som baserades på ingredienserna som kroppen behöver i sin rena kemiska form.

Projektet växte till en crowdfundingkampanj som drog in 1,5 miljoner dollar i förbeställningar och Soylent därefter blivit en trendprodukt, bland annat för techbolagen i Silicon Valley .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079