Ny hos Poppels
Magnus Pettersson har tillträtt som marknadschef för Poppels Bryggeri. Han kommer närmast från byggbranschen och rollen som marknadsansvarig affärsutvecklare för Buildakoncernen:
– Det känns fantastiskt roligt att få ansvaret för att leda Poppels marknadsarbete. Jag har följt bolaget sedan starten i Mölnlycke, så jag har en bra uppfattning om varumärket och företagets värderingar. Det är ett spännande varumärke som engagerar både de med stort ölintresse och den vanliga öldrickaren. Tillsammans med Mats Wahlström och övriga kollegor vill jag utveckla Poppels relationer med kunder, leverantörer och bryggeribranschen, säger Magnus Pettersson i en kommentar.
Bryggeriet växer och planerar även för att öppna restaurang i höst.
– Vi står inför många nya möjligheter i takt med att vi fortsätter växa i Sverige, säljer mer internationellt och gör satsningar som att öppna egen restaurang under hösten, därför ville vi ha in Magnus för att hjälpa oss fortsätta växa samtidigt som vi håller största möjliga fokus på att brygga god hantverksöl, säger vd Mats Wahlström i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.