23948sdkhjf

Santa Maria byter kryddlock – igen

Ägaren Paulig Foods väljer att lyssna på kritiken.
Efter att ha fått kritik för sin nya förpackningskonstruktion för kryddor väljer Paulig Foods, ägare av varumärket Santa Maria, att gå konsumenterna till mötes och ändra förpackningen på ett antal kryddor. Det skriver man i ett pressmeddelande.

Kritiken uppstod efter att företaget introducerat den större burköppningen på vissa av produkterna. Tanken med den, enligt Paulig Foods själva, är att göra det enklare att kontrollera kryddningen, att lättare kunna hälla kryddan i mått och att kunna få tillbaka krydda i burken vid behov. Men lösningen föll inte alla i smaken; många önskar en ströare istället.

– Den pågående dialogen med våra konsumenter har givit oss ännu bättre förståelse för produktens användningsområden. På många kryddor har vi redan ströare, men med de nya insikterna som grund har vi beslutat att ändra från den större öppningen till ströare på ytterligare 16 kryddor. Vi hoppas att konsumenterna kommer att uppskatta det och vi vill rikta ett stort tack till alla som har hört av sig och delat med sig av sina synpunkter, säger Eva Berglie, Kommunikationschef på Paulig Foods, i ett pressmeddelande.

Följande Santa Maria kryddartiklar byter öppning från den halvmåneformade till ströare:

Ekologisk Cayennepeppar
Ekologisk Grillkrydda
Ekologisk Gurkmeja
Ekologisk Ingefära
Ekologisk Kanel
Ekologisk Paprika
Ekologiskt Vitlökspulver
Chili Pepper
Chili Powder
Ancho Style Chili Pepper
Chipotle Chili Pepper
New Mexico Style Chili Pepper
Curry Extra Stark
Grillkrydda
Gurkmeja Malen
Ingefära Malen
Kanel Malen
Paprika Rökt
Paprika Stark
Paprikapulver
Salladskrydda Italiensk
Vitlökspulver

De uppdaterade burkarna väntas rulla ut i butik i november-december.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078