23948sdkhjf

Max utökar sitt gröna sortiment

Lanserar kampanjburgare med två gröna varianter.
I ett pressmeddelande skriver Max Hamburgare att man fortsätter sin satsning på gröna produkter. Bolaget lanserar Crunchy Nacho – en Grand Deluxe burgare med ostnachos, salsa och jalapeñomajonnäs. Och för första gången erbjuds kampanjburgaren i två gröna varianter, och en med svenskt nötkött. Skiftet ska göra det lättare för gästen att äta mer grönt.

– Vi har den bredaste menyn av gröna måltider av alla burgarkedjor i världen och vårt mål är att 2022 kommer varannan såld måltid vara annat än rött kött. Vi satsar därför på att erbjuda ännu fler smakupplevelser med gröna burgare och dubblar nu för första gången till två supergoda gröna kampanjburgare, säger Christoffer Bergfors, vice vd och Sverigechef på Max, i pressmeddelandet.

De gröna varianterna är en med dubbla halloumiskivor och en veggie burgare.

– Vi vet att våra gäster påverkas i sina val av vad vi väljer att lyfta fram. Med två gröna burgare men bara en köttburgare i kampanjen fortsätter vi att driva på för att förändra normen för vad en riktigt god burgare är. Nu ska det bli spännande att se hur gästen reagerar, säger Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef på Max.

Crunchy Nacho finns på menyn under perioden 18 oktober 2018 till 16 januari 2019.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062