AI ska svara på köttfrågor
Den 28 februari lanserade Svenskt Kött sin nya artificiella medarbetare på organisationens hemsida samt på Messenger på Facebook-sidan. Ebbot som AI:n heter drivs av maskinlärning och finns tillgänglig dygnet runt och svarar direkt på relaterade frågor.
— På Svenskt Kött får vi ofta frågor. Det kan röra sig om allt ifrån djuromsorg, miljö och uppfödning, till temperaturer, tillagning och frågor om styckningsdetaljer. Vi finns till här för konsumenter och allmänhet och vill därför använda oss av bästa möjliga teknik för så god service som möjligt, säger Madeleine Landley, kommunikatör på Svenskt Kött i ett pressmeddelande.
Då Ebbot drivs av maskinlärning kommer de frågor han inte kan svara på att skickas vidare till de analoga medarbetarna som inom några dagar besvarar frågan. På så vis kommer AI:n att lära sig allt mer för att ständigt bli bättre på att besvara köttfrågor.