23948sdkhjf

De satsar på alkoholfritt vin tillsammans med fotbollsprofil

Umida tar in ny ägare och anställer ny business manager.

Dryckesföretaget Umida har mycket på gång just nu. Företaget har bland annat tecknat avtal med det franska varumärket Le Petit Béret om lansering av alkoholfria viner på den skandinaviska marknaden. Lanseringen kommer att ske i samarbete med entreprenören och förra landslagsmålvakten Magnus Hedman.

– Det är hög tid att även svenska konsumenter erbjuds riktigt bra alkoholfria alternativ till sina måltider. Vi har mycket höga ambitioner och jag är säker på att vi kommer att göra ett stort avtryck i segmentet för alkoholfria drycker. Jag har själv letat bra alternativ till vin under lång tid och att nu tillsammans med Umida få vara med och sälja det bästa alternativet på marknaden känns fantastiskt inspirerande, säger Magnus Hedman i en kommentar.

De alkoholfria vinerna lanseras på den svenska marknaden under juni månad och Umida beräknar en omsättning för dessa på cirka 18-20 miljoner kronor.

Samtidigt knyter Umida även till sig Sami Asani, tidigare grundare av Umidas dotterbolag Vinfabriken Sverige, och riktar en nyemission till honom om 2 miljoner kronor.

– Sedan vi sålde Vinfabriken 2016 har jag följt bolaget med stort intresse. Jag kan dess strategi väl och stöttar den lagda tillväxtstrategin fullt ut och det känns spännande att återvända i en mer aktiv roll och aktivt få bidraga till bolagets tillväxt, säger Sami Asani, grundare av Vinfabriken Sverige och investerare och entreprenör i olika verksamheter.

Slutligen så nyanställer Umida även Johan Wikrén, med lång erfarenhet från bland annat Pernod Ricard, Philipson & Söderberg, Altia Corporation och Solera Sweden. Han går in som ny business manager för företaget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078