23948sdkhjf

Kfs investerar i plattform för lokala livsmedelsproducenter

Foodla är startupföretaget vars idé är att koppla ihop lokala livsmedelsproducenter med redan etablerade e-handelskanaler med hjälp av en digital plattform.

Nu har Konsumentföreningen Stockholm (Kfs) valt att investera i företaget.

–  Vi ser stor potential i plattformsekonomin som nu är på väg att transformera livsmedelsmarknaden, och där ligger Foodla i framkant. Det här är en utveckling KfS ska vara med på och vi ser att Foodla skapar starka synergieffekter med Coop. Målsättningen är att vår investering i detta innovativa startupföretag ska skapa stor nytta för våra medlemmar, säger Lars Ericson, vd på Kfs i en kommentar.

Foodla startade 2018 och under våren 2020 lanserade Coop en gårdsbutik online där Foodlas plattform blev bryggan mellan producenterna och Coop Online. Vilket har varit starkt bidragande till att företaget kunnat växa snabbt.

– Vi har redan fått mycket draghjälp av Kfs som har bevisat sig om och om igen vara en stark partner, och det känns därför väldigt kul att nu ha fått in dem på ägarsidan, säger Johan Gabrielsson medgrundare av Foodla.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064