Foodora öppnar butik
Foodora är i expansionsfasen och tar nu steget in på den fysiska butiksmarknaden med en egen butik på Högbergsgatan på söder i Stockholm som öppnar nästa vecka.
Den nya butiken, Foodora market, ska bli en hybrid mellan den fysiska och digitala butiken med ett sortiment liknande den i en vanlig livsmedelsbutik men till skillnad från dessa ska butiken endast ägnas åt att uppfylla onlinebeställningar och därför ha längre gångar och ingen kassadisk. Enligt Hans Skruvfors, vd på Foodora är den nya butiken en "gamechanger".
– Vi kan leverera i stort vad som helst under 30 minuter. Svenskarna vill ha snabb leverans av dagligvaror, nu ser vi till att ordna det, då vi har infrastrukturen klar, säger han i en kommentar.
Kunderna kommer att kunna handla digitalt i och även erbjudas pick-up i vissa av butikerna.
Efter öppnandet av den första butiken planerar Foodora att inom kort rulla ut fler markets för att täcka Stokholms kärna och därefter lansera konceptet på fler platser i landet. Just nu ligger företaget i slutfas med två till butiker i Stockholm, en på Östermalm och en på Kungsholmen.