23948sdkhjf

Från Orkla Foods till Cloetta

Helena Wallentin tillträder den 12 januari som ny marknadsdirektör på Cloetta Sverige och kliver samtidigt in i den svenska ledningsgruppen. Wallentin har tillbringat de två senaste åren som marknadschef på Orkla Foods Sverige och har även jobbat med marknadsföring på Skånemejerier, Ferrero Scandinavia och Coca-Cola. 

– Jag ser mycket fram emot utmaningen att växa och stärka Cloettas redan starka varumärkesportfölj tillsammans med mina kommande kollegor. Min magisteruppsats på ekonomprogrammet vid Lunds universitet skrev jag för Cloetta och därför känns det lite extra roligt att, nu 20 år senare, få förtroendet, säger den nya marknadsdirektören.

Katarina Tell, vd på Cloetta Sverige, välkomnar Helena Wallentin.

– Hon är en uppskattad ledare och har en stark och bred marknadsföringsbakgrund både från internationella och lokala företag med starka varumärken, säger Katarina Tell.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08