Ny design för ökad hållbarhet
I juli förra året blev GodDryck världens första företag att erbjuda klimatpositiva drycker, vilket innebär att hela värdekedjan klimatkompenseras till 110 procent genom Plan Vivo certifierad trädplantering i Bolivia. För att ytterligare minska fossila utsläpp tar GodDryck bort plasten på flaskorna, som tidigare hade rosa, vita och guldiga plastöverdrag.
Samtidigt uppdateras förpackningsdesignen för att bättre visa den höga kvalitén på GodDrycks mousserande viner, som produceras av små exklusiva ekologiska vinproducenter i Frankrike och Spanien.
– Den nya design förmedlar bättre vinernas komplexitet och kvalité samtidigt som de är snällare mot vår planet, säger Alanna Tameta, VD GodDryck
GodDrycks Prestige Cuvée är det enda ekologiska och alkoholfria mousserande vinet på marknaden som tillverkas av en speciell druvblandning som har fått mogna i 18- 24 månader innan vinet varsamt avalkoholiseras genom en speciell vakuumprocess.
GodDryck ägs av stiftelsen GoodCause och har inget privat vinstintresse utan syftet är att generera pengar till bolagets sex välgörenhetspartners som är Barncancerfonden, Hand in Hand, IOGT-NTO, Läkare utan Gränser, Naturskyddsföreningen och SOS-Barnbyar. GodDryck har tillsammans med systerbolagen GodEl och GodFond hittills skänkt 76 miljoner kronor till deras välgörenhetspartners som skapar positiv förändring i världen.