Coca-Cola ökar transparensen i sitt miljöarbete
I veckan presenterar Coca-Cola en annonskampanj som lyfter fram företagets lokala förankring, svenska historia och miljöarbete
- Det är första gången som vi i annonsformat berättar för den breda allmänheten om vår starka lokala förankring och svenska historia., säger Peter Bodor, informationsdirektör på Coca-Cola Enterprises Sverige AB, i ett pressmeddelande.
- Vårt mål är att hela tiden minska vår påverkan på miljön. Att vi redan minskat våra utsläpp av koldioxid med mer än en fjärdedel på fem år är bara ett första steg, forsätter Peter Bodor.
Under 2012 lanserades en webbplats där Coca-Cola i Sverige kontinuerligt presenterar och redovisar hur arbetet med att nå företagets mål både inom hållbarhet. Det sker löpande i rapporter när företaget deltar i olika forum, i reflekterande bloggposter och i öppna redovisningar av hållbarhetsrapporter.
- För oss är det viktigt att bli mer transparenta i vårt arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor. Vi hoppas att det ska leda till mer nyfikenhet och dialog, säger Peter Bodor.