Matkomfort ökar kraftigt
Matkomfort är ett unikt middagskoncept inom nischen med mat hem till dörren. Företaget grundades av Henrik Isaksson och Fredrik Åkesson i maj 2008 och i år blir man 5 år, nu redovisar företaget en tillväxt på 40 % för Q1 2013
- Det har varit en fantastiskt spännande resa och nu äntligen, skördar vi frukten av 5 års hårt arbete och har en mycket stabil försäljningsutveckling, säger Fredrik Åkesson, ansvarig för varumärke och försäljning i ett pressmeddelande.
Minskat matsvinn
Det exakta portionsantalet medför att det genom hela kedjan, från producent till Matkomfort och ut till kund blir så gott som 0 % i matsvinn. Det är få matproducenter på marknaden som stolt kan säga att man med över 600 000 portioner mat per år har mer eller mindre 0 % i matsvinn. Matkomfort kan det eftersom de aldrig producerar något som inte redan är sålt och varje kund, från vecka till vecka, väljer själv exakt portionsantal.