23948sdkhjf

Matkomfort ökar kraftigt

Matkomfort är ett unikt middagskoncept inom nischen med mat hem till dörren. Företaget grundades av Henrik Isaksson och Fredrik Åkesson i maj 2008 och i år blir man 5 år, nu redovisar företaget en tillväxt på 40 % för Q1 2013
Matkomfort har sedan starten varit helt självfinansierat, utan riskkapital. I dagsläget är det 9 stycken heltidsanställda. Årsomsättningen 2012 uppgick till ca 28,5 miljoner kronor och man redovisade en vinst på 1,4 miljoner kronor. Målsättningen för 2013 är att växa till minst 36 miljoner kronor i årlig omsättning.

- Det har varit en fantastiskt spännande resa och nu äntligen, skördar vi frukten av 5 års hårt arbete och har en mycket stabil försäljningsutveckling, säger Fredrik Åkesson, ansvarig för varumärke och försäljning i ett pressmeddelande.

Minskat matsvinn
Det exakta portionsantalet medför att det genom hela kedjan, från producent till Matkomfort och ut till kund blir så gott som 0 % i matsvinn. Det är få matproducenter på marknaden som stolt kan säga att man med över 600 000 portioner mat per år har mer eller mindre 0 % i matsvinn. Matkomfort kan det eftersom de aldrig producerar något som inte redan är sålt och varje kund, från vecka till vecka, väljer själv exakt portionsantal.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093