23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Gamla metoder skapar bättre resultat

Vår vardag och vårt arbete har flyttats från den värld vi lever i och in i den digitala världen.

Det är i alla fall verkligheten för många människor idag. Vanliga ärenden som att gå på banken, posten eller till och med köpa mat kan idag uträttas enkelt via internet. I många fall är det ett smärtfritt sätt att sköta sina ärenden och oftast går det dessutom fortare än tidigare. Även om vissa skillnader finns så är ärendena, som vi uträttar i vardagen, till mångt och mycket det samma som förut men utförs bara på ett annat sätt än tidigare.

En del av våra prylar är idag digitala - även om du kanske inte direkt tänker på det. Din almanacka, där du planerar och noterar viktiga datum, din internetbank, där du betalar räkningar och gör överföringar, ditt kladdblock, med dina viktiga anteckningar och mycket mer, finns idag digitalt i din telefon, surfplatta och dator. Och visst gör det att informationen både blir lätt att nå och tillgänglig för alla. Det är inte särskilt svårt att rada upp alla de positiva aspekter som internet och fört med sig

.
Mycket information, som vi söker och arbetar med, har flyttats ut på internet kan också betyda att den blir svår att hantera. Eftersom informationen inte är särskilt välorganiserad kan den framstå som ostrukturerad och svårhanterad. All den digitala information som sköljer över oss dagligen kan ge upphov till stress och till dels skapa förvirring istället för klarhet. Och i ett sådant tillfälle har informationen snarare varit stjälpande än hjälpande.

Försvinner din kommunikation?
Många företag har börjat återanvända beprövade typer av kommunikationskanaler. Det kan vara all typ av kommunikation som att man behöver sprida ett budskap till sina anställda. Då kan ett alternativ vara att sätta upp meddelandet på anslagstavlor istället för att skicka ut ännu ett e-postmeddelande som lätt försvinner i det stora sorlet av digital kommunikation. Ett annat exempel är brainstorming i grupp, som det finns bra program för att utföra digitalt, men som forskningen också påvisar blir vi som mest kreativa när vi befinner oss i en grupp och kan påverka varandra. Därför använder fler och fler företag whiteboards till att brainstorma i grupp.


Idag ser vi allt fler företag som investerar i denna typ av kommunikationsverktyg. Ett företag som erbjuder dessa typer av verktyg är Skiltex och det kan finnas mycket kreativitet och tid att vinna genom att prova på något av dessa typer av kommunikationsredskap. För även om kommunikationen aldrig har gått fortare än vad det gör just nu så är fortfarande den direkta kommunikationen, mellan människor som fysiskt befinner sig bredvid varandra, snabbare. Dessutom sägs det att vår kreativitet stimuleras av närvaron av andra människor.

Sänd till en kollega

0.016