Leksands Knäckebröd nyrekryterar för att hinna med
Företaget har tagit fram en ny produkt i deras sortiment, tunnknäcke. Leveranserna är många och tio nya arbetstillfällen har skapats
– Vi har märkt att intresset för tunnknäcke, som man kan beskriva är ett mellanting mellan ostkex och knäckebröd, har växt de senaste åren. Vi har vänt och vridit på hur vi ska göra, berättar Peter Joon, som är fjärde generationens VD i familjeföretaget i artikeln.
Stororder
Efter att ha jobbat mycket med att få fram de rätta smakerna på tunnknäcket har försäljningen tagit fart och både ICA, Axfood och Coop vill ha varan i sitt utbud.
– Men för att hinna fylla butikshyllorna är vi just nu uppe i 100 ton. Vi har anställt tio personer och gått upp i tvåskift för att hinna med.
Export
– Sedan hoppas jag också på restauranger och på exporten till Norge, Finland och Danmark. Men först måste vi se till så att vi klarar den svenska marknaden. Men det är bara angenäma problem att brottas med, säger Peter Joon.