Det rör sig om två olika anmälningar som miljöorganisationen har skickat in till ansvariga myndigheter.
Den första är en anmälan till Konsumentverket och Konsumentombudsmannen och handlar om Arlas reklamkampanj ”Värt lite mer”, vilken Greenpeace anser innehåller vilseledande marknadsföring.
Den andra har skickats till Finansinspektionen (FI), där...
Arla anmäls för greenwashing
Greenpeace Sverige anmäler mejerijätten för vilseledande marknadsföring och för att bryta mot lagen till Konsumentverket respektive Finansinspektionen.

Cecilia Kocken, vd Arla och Sandra Lamborn, talesperson för jordbruksfrågor på Greenpeace. Pressbild / montage
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration