23948sdkhjf

Carl Eckerdals matpriskritik mot kedjorna – ”Uppvisade ett självskadebeteende”

I Sverige är man orolig för att ha olika uppfattningar och väcka känslor, menar Carl Eckerdal, chefsekonom på Livsmedelsföretagen. Själv räds han inte att verka i opinionsmässig motvind. Och som det är nu har det aldrig varit.
– Just nu har jag hamnat rätt med den kunskap jag samlat på mig om branschen. Det är en extra dimension. Jag får mer energipåslag när det stormar och möjligheten att göra medlemsnytta ökar. Jag är inte orolig att väcka känslor. Det gäller bara att behandla meningsmotståndare respektfullt.

Livsmedel har varit i fokus i media som aldrig förr de sena...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078