23948sdkhjf

Arlas vd om första halvåret: ”Tydligt minskad köpkraft ”

Volymtillväxten på Arlas strategiska varumärken landade på minus under årets första halva. ”Många har valt att köpa billigare eller lämnat helt och slutat köpa den typen av produkt”, konstaterar Cecilia Kocken, vd för Arla Sverige.
För Arla i stort minskade den volymdrivna omsättningen med sex procent. I Sverige är den siffran ännu större, tio procent. Visserligen ökade omsättningen med ännu mer, men Arla står nu inför utmaningen att inte bara behålla sina kunder utan även locka tillbaka dem.

– Det är tydligt att det är en minskad köpkraft. Med inflation, ränteläget och de r...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08