23948sdkhjf

Från Sverige-kampanj får kritik – vilseledande reklam

Lyckliga, frigående höns ute och evig svensk sommar. Nu erkänner Lantägg och Svenskmärkning att de specialdesignade äggförpackningarna i den pågående gemensamma kampanjen Från Sverige i Coops, Icas och Axfoods butiker, kan vara vilseledande.
Det skriver tidningen Djurskyddet, som bekräftar att äggen från Lantäggs hönor har värps inomhus, oavsett om designen påtalar motsatsen.

– Med designen på äggkartongen vill Svenskmärkning förklara den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sveriges kriterier, i detta fall att produkten är född och uppfödd, förpackad och kontrollerad i Sverige. Fokus ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.105