23948sdkhjf

Ny marknadsdirektör på Carlsberg Sverige

Katarina Nielsen har utsetts till ny marknadsdirektör på Carlsberg Sverige.
Katarina Nielsen, Carlsberg Sveriges nya marknadsdirektör, kommer närmast från Pernod Ricard/The Absolut Company och en tjänst som Global Brand Director för varumärkena Malibu och Kahlúa.Katarina Nielsen tillträder i sin roll som marknadsdirektör den 1 september. En av hennes huvudsakliga uppgifter blir att stärka och utveckla Carlsberg Sveriges breda portfölj av ledande varumärken inom dryckesbranschen

– Jag ser verkligen fram emot att samarbeta med Katarina Nielsen i ledningsteamet. Jag är övertygad om att Katarina kommer leda vår marknadsavdelning på ett inspirerande och framsynt sätt, utmana status quo, inspirera och engagera för att fortsätta den positiva utvecklingen för vår portfölj och kraftigt bidra till företagets starka tillväxtambitioner, säger Mark Jensen i ett pressmeddelande.

Tar över efter Paul Davies
– Jag ser verkligen fram emot att komma till Carlsberg Sverige och träffa alla nya kollegor. Det känns mycket spännande och privilegierat att ta ansvar för den fantastiska portföljen med varumärken såsom Pripps Blå, Carlsberg, Falcon, Ramlösa, Festis och Apotekarnes för att nämna några, säger Katarina Nielsen, ny Marknadsdirektör på Carlsberg Sverige.

Paul Davies har agerat både som tillfällig marknadsdirektör och On Trade direktör på Carlsberg Sverige sedan årsskiftet. När Katarina börjar kommer Paul fokusera fullt ut på sin roll som On Trade direktör.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078