Löfbergs kan vinna internationellt reklampris
Kafferosteriet Löfbergs är en av finalplatserna i Cresta Awards.
- Bara att ta sig till final i denna prestigefyllda tävling är jättestort och gör att vi redan känner oss som en vinnare, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs i ett pressmeddelande.
Lyckad kampanj
Kampanjen lanserades hösten 2012 och var Löfbergs största någonsin. Här lånade Löfbergs ut sin reklamplats till en rad olika föreningar för att hjälpa dem att locka medlemmar. En av föreningarna som var med i kampanjen var transföreningen FPES i Malmö, något som gav eko långt utanför landets gränser.
- Med kampanjen ville vi göra samma sak som vårt kaffe, uppmuntra folk att träffas. Nu filar vi på en uppföljning som vi hoppas ska bli minst lika lyckad, säger Leif Sjöblom.
Cresta Awards har delats ut sedan 1993. Vem som vinner årets upplaga avslöjas den 21 oktober.