Nytt varumärke för premiumkött
Livsmedelsimportören Gourmet Food levererar kött till de manuella diskarna i livsmedelsbutikerna och restaurangbranschen. Nu lyfter bolaget sitt premiumkött och förpackar det till butikernas kyldiskar under nytt varumärke, Slakthuset.
– Men en gemensam nämnare finns, fokus ligger på noga utvalda detaljer och till samma höga kvalitet som vi levererat till Stockholms mest ambitiösa krogscen i 40 år. Sortimentet varierar efter säsong och tillgång och väljs noggrant ut av våra kunniga inköpare. Allt vi sätter kniven i är vi stolta över, kommenterar Lina Svanberg, vd Gourmet Food, i ett pressmeddelande.
Sedan april finns varumärket i utvalda butiker och tanken är att det ska fyllas på med återförsäljare.
Gourmet Food är en livsmedelsimportör och restauranggrossist som grundades 1983. Bolaget omsatte nästan 300 miljoner kronor enligt senaste bokslutet med 52 anställda.