Coca-Cola lanserar nytt varumärke – Sverige först i Europa
Som en av de två första marknaderna i Europa lanseras nu den nya energidrycken Reign Storm i Sverige. Det framgår av ett pressmeddelande. Samtidigt får även britterna möjligheten att köpa drycken.
– Det känns otroligt spännande att äntligen kunna erbjuda Reign Storm i Sverige. Med uppfriskande smaker och attraktiv förpackning både i storlek och design kompletterar vi vårt erbjudande och får möjlighet att nå nya målgrupper, kommenterar Christina Arnell, marknadschef varumärke och aktivering på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige.
Drycken kommer i tre smaker – Valencia orange, peach nectarine och kiwi blend – och innehåller växtbaserat koffein, naturliga färg- och smakämnen, inget tillsatt socker eller konserveringsmedel.
Löftena kring dryckens funktionalitet är inte återhållsamma. Enligt Coca-Cola ska den ge fördelar som ”ökad koncentration, bidra till ett normalt fungerande immunsystem och metabolism samt stärker hud- och hårhälsan”.
Till en början säljs den bara på 7-Eleven och Pressbyrån under sommaren. Till hösten kommer en bredare lansering att ske i landet.
Funktionella drycker är en kategorierna som har haft en kraftig tillväxt de senaste åren. Försäljningsvärdet har ökat med 18,5 procent, visar siffror från NielsenIQ.