23948sdkhjf

Coca-Cola lanserar nytt varumärke – Sverige först i Europa

Dryckesjätten Coca-Cola börjar med Sverige när de lanserar energidrycken Reign Storm.

Som en av de två första marknaderna i Europa lanseras nu den nya energidrycken Reign Storm i Sverige. Det framgår av ett pressmeddelande. Samtidigt får även britterna möjligheten att köpa drycken.

– Det känns otroligt spännande att äntligen kunna erbjuda Reign Storm i Sverige. Med uppfriskande smaker och attraktiv förpackning både i storlek och design kompletterar vi vårt erbjudande och får möjlighet att nå nya målgrupper, kommenterar Christina Arnell, marknadschef varumärke och aktivering på Coca-Cola Europacific Partners i Sverige.

Drycken kommer i tre smaker – Valencia orange, peach nectarine och kiwi blend – och innehåller växtbaserat koffein, naturliga färg- och smakämnen, inget tillsatt socker eller konserveringsmedel.

Löftena kring dryckens funktionalitet är inte återhållsamma. Enligt Coca-Cola ska den ge fördelar som ”ökad koncentration, bidra till ett normalt fungerande immunsystem och metabolism samt stärker hud- och hårhälsan”.

Till en början säljs den bara på 7-Eleven och Pressbyrån under sommaren. Till hösten kommer en bredare lansering att ske i landet.

Funktionella drycker är en kategorierna som har haft en kraftig tillväxt de senaste åren. Försäljningsvärdet har ökat med 18,5 procent, visar siffror från NielsenIQ.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08