23948sdkhjf

Succé för Willys kundprogram

Redan efter ett halvår blev Willys kundprogram en succé.
En miljon kunder på tre års sikt – det var det ambitiösa mål som sattes inför lanseringen av Willys och Sveriges första helt digitala kundprogram. Men intresset för Willys+ har vida överträffat förväntningarna och redan i augusti, bara ett halvår efter starten, kunde lågpriskedjan räkna in sin miljonte Willys+kund, enligt ett pressmeddelande.

Digital satsning
Willys valde bort plastkort, utskick i brevlådan och papperskuponger och satsade på ett helt digitalt lojalitetsprogram. Ett vågat grepp i en bransch där postala utskick i brevlådan är standard. Men kunderna har varit positiva och tagit emot Willys+ med öppna armar. En överväldigande majoritet av kunderna har skippat pappersblanketten och istället anslutit sig till programmet via webb eller app. Sina erbjudanden har de fått via e-post och genom att logga in på willys.se eller Willys+appen. Och kanske mest uppskattat av allt: kunderna har kopplat sina vanliga bankkort till Willys+ eller visat sitt vanliga id-kort för att få ut sina rabatter istället för att behöva hålla reda på ännu ett plastkort i plånboken.

- Enkelheten är en av förklaringarna till framgångarna för Willys+. Med Willys+ får kunden fler och bättre erbjudanden varje vecka. Du slipper hålla reda på papperskuponger, plastkort och bonuscheckar. Det ligger väl i linje med vår affärsidé, Sveriges billigaste matkasse, och det har uppskattats av kunderna, säger Thomas Evertsson, vd på Willys.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079