Korshags nya tydligare kläder – ”större och stoltare”
Falkenbergbaserade Korshags nylanserar sig för att stärka bolaget som ett nytänkande varumärke inom blå mat, framgår det av ett pressmeddelande.
– Ambitionen framåt är att modernisera sjömatskategorin, göra det enklare och mer lustfyllt att laga och äta blå mat samtidigt som vi fortsatt driver en hållbar transformation av kategorin, kommenterar Sofia Ek, marknadsansvarig på Korshags och Group CMO på Ocean Collective.
Hon beskriver den nya logotypen ”större, stoltare och fått en fisk-ikon som kompis”. Samtidigt har de tagit fram nya förpackningar med återvinningsbar plastfilm.
– Mycket av den plast vi använder inom livsmedel idag är tyvärr utmanande att återvinna då de består av blandmaterial. Vi har därför jobbat hårt under många år för att möjliggöra så kallat mono-material, som består av ett enda plastmaterial och därav optimalt ur återvinningshänseende, för fler typer av förpackningar, säger Mikkel Okkels, produktansvarig på Finnvacum som har tagit fram förpackningen.