23948sdkhjf

Här är vinnarna och förlorarna i emv-kampen

Andelen emv ökar stadigt. Med hjälp av NielsenIQ har vi kartlagt hur utvecklingen ser ut inom olika kategorier. Inom 23 varukategorier står emv nu för mer än hälften av försäljningen.
Totalt står emv-försäljningen, det vill säga kedjornas egna märkesvaror, för 29,7 procent inräknat alla kategorier inom dagligvaruhandeln. En ökning med 1,3 procent de senaste två åren, enligt underlag från NielsenIQ för perioden augusti till augusti åren 2022–2024.

Andelen emv inom huvudkategorier som dryck, konfektyr, mejeri, färsk mat, fryst ma...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094