23948sdkhjf

Pricer tar hem order från Japanska Inageya

Japanska Inageya uppgraderar sina etiketter från Pricer.
Inageya, en ledande livsmedelskedja i Tokyo-området, har beslutat att uppgradera sina butiker med nya Pricer-etiketter. Inageya installerade den första butiken med Pricer redan 2002 och har alla sina butiker utrustade med Pricers lösning. Värdet av denna affär uppskattas till över 35 MSEK och den planeras att vara genomförd i augusti 2014. Projektet sköts av Pricers partner i Japan, Ishida Co Ltd.

Fortsätter investera i Pricers lösning
Prisintegritet, det vill säga samma pris på hyllan som i kassan, kostnadsbesparingar och enkelheten i systemet är de huvudsakliga skälen till Inageyas fortsatta investeringar i Pricers lösning.

-Vi ser en del positiva signaler till återhämtning i den japanska marknaden. Samtidigt visar uppgraderingar av äldre system och Pricers långsiktiga kundrelationer på värdet av den installerade basen. Vid utgången av kvartal 2, 2013 hade Pricer mer än 96 miljoner etiketter installerade, varav 18 miljoner i Japan, säger Pricers vd Fredrik Berglund i ett pressmeddelande.

125 butiker i Tokyo
Inageya har över 125 butiker i Tokyo. Kedjan är specialiserad inom försäljning av färskvaror (färdigvaror, grönsaker och dagligvaror), färdiglagade rätter (sushi, förberedda maträtter och övrigt), apoteksvaror, kosmetik och dagliga förnödenheter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.339