Pricer tar hem order från Japanska Inageya
Japanska Inageya uppgraderar sina etiketter från Pricer.
Fortsätter investera i Pricers lösning
Prisintegritet, det vill säga samma pris på hyllan som i kassan, kostnadsbesparingar och enkelheten i systemet är de huvudsakliga skälen till Inageyas fortsatta investeringar i Pricers lösning.
-Vi ser en del positiva signaler till återhämtning i den japanska marknaden. Samtidigt visar uppgraderingar av äldre system och Pricers långsiktiga kundrelationer på värdet av den installerade basen. Vid utgången av kvartal 2, 2013 hade Pricer mer än 96 miljoner etiketter installerade, varav 18 miljoner i Japan, säger Pricers vd Fredrik Berglund i ett pressmeddelande.
125 butiker i Tokyo
Inageya har över 125 butiker i Tokyo. Kedjan är specialiserad inom försäljning av färskvaror (färdigvaror, grönsaker och dagligvaror), färdiglagade rätter (sushi, förberedda maträtter och övrigt), apoteksvaror, kosmetik och dagliga förnödenheter.