Konserver och pasta – syskonen Ingrosso lanserar varumärke
Det har varit mycket snack och hemlighetsmakeri i väntan på att syskonen Ingrosso ska släppa en kollektion med matvaror från det italienska köket. Men nu är det dags, och efter helgen lanserar de Mino med fokus på hög kvalitet till ett vettigt pris. Det framgår av ett pressmeddelande.
Det är syskonen Oliver, Bianca och Benjamin Ingrosso som släpper åtta olika pastasorter, fyra varianter av tomatkonserver och risottoris tillverkade i Italien.
– Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit. Vi har länge drömt om att göra någonting tillsammans och då vi alla tre delar en enorm passion för matlagning och har en stor kärlek till det italienska köket så hade vi som mål att lansera Mino, en dröm som nu blivit verklighet. Nu hoppas vi såklart att det svenska folket älskar våra produkter lika mycket som vi gör, kommenterar Benjamin Ingrosso.
Minos produkter dyker upp på Icas butikshyllor den 21 oktober.
Samtidigt lanserar Vito Ingrosso, bror till Emilio Ingrosso som är pappa till Oliver, Bianca och Benjamin, en olivolja från Puglia under namnet Ingrosso. Det varumärket ingår inte i syskonens lansering.