23948sdkhjf

Så ska uppstickaren ta andelar inom energidryck

Efter energiglassen släpper den svenska uppstickaren Healthy Brands of Sweden sin första dryckeskollektion i hopp om att ta marknadsandelar i en allt tuffare varukategori. En bransch som spås ha en fortsatt kraftig tillväxt framöver.
Funktions- och energidryck är två lukrativa varukategorier. Från mars förra året till mars i år, var försäljningsvärdet drygt 4,3 miljarder kronor. En ökning med 18,5 procent, jämfört med året innan enligt siffror från NielsenIQ.

Det lanseras nya drycker och smaker på löpande band inom kategorierna. En av tillverkarna som vill slå sig fram är det ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062