Kullamust byter distributör – Di Luca & Di Luca tar över
Varumärkena Kullamust och Mustly får ny distributör i Sverige. Den 1 december tar Di Luca & Di Luca över ansvaret från Haugen-Gruppen Sverige, som Kullabygdens Musteri haft ett distributionsavtal med sedan början av 2023.
Familjeföretaget som grundades av Fernando Di Luca 1971 har varit en pionjär inom import och marknadsföring av medelhavsmat i Sverige. Med varumärken som Zeta har Di Luca & Di Luca etablerat sig på den svenska livsmedelsmarknaden. Nu breddas portföljen med Kullabygdens Musteris två varumärken; äppelmusten Kullamust och Mustly, dryckesinnovationen som är gjord på 55 procent Kullamust, kolsyrat vatten och naturliga smaker.
– Vi är mycket glada över att få möjligheten att arbeta med Kullamust och fortsätta deras tradition att producera högkvalitativ äpplemust. Vi ser fram emot att kombinera vår expertis inom medelhavsmat med Kullamusts unika produkter för att erbjuda svenska konsumenter ännu fler fantastiska smakupplevelser, säger Christian Di Luca, vd för Gruppo Di Luca.
Di Luca & Di Luca kommer att ansvara för distribution och försäljning av Kullabygdens Musteris produkter i hela Sverige. Målet är att stärka Kullamust och Mustlys position på marknaden och nå ut till ännu fler konsumenter.
Kullabygdens Musteri är verksamt i den lilla byn Mjöhult i nordvästra Skåne. Där har Kullamust tillverkat äpplemust i snart 100 år.