23948sdkhjf

Pippi Långstrump ska få Kungsörnen att flyga

Karaktären Pippi Långstrump fyller 80 år i år. Kungsörnen vill vara en del av hennes kraft och firar figurens jubileum stort under hela året.

Lantmännenägda Kungsörnen samarbetar med Astrid Lindgren Aktiebolag, där de tillsammans driver kampanjen ”Gör som Pippi” under hela året, i samband med figurens 80-årsjubileum.

Under året ska Kungsörnen genomföra flera olika aktiviteter och erbjudanden i butik.

– Pippi Långstrump är en symbol för positivitet, mod och generositet – värderingar som vi på Kungsörnen håller mycket högt. Vi ser fram emot att sprida dessa inspirerande egenskaper och skapa glädjefyllda stunder i kök runt om i Sverige, kommenterar Ulrika Lapalus, varumärkesansvarig på Kungsörnen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas i både fysiska och digitala kanaler, enligt pressmeddelandet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.071