Löfbergs vann designpris
Löfbergs vann designpris på Pack & Emballage i Stockholm.
- Det ligger mycket arbete bakom den nya designen, så det är naturligtvis en energikick för alla oss på Löfbergs att vi uppmärksammas på detta sätt, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs i ett pressmeddelande.
Löfbergs får priset ”för en visuellt attraktiv och genomarbetad förpackningsprofil som lyft försäljningen”. Packaging Design Award delas ut av tidningen Packmarknaden i samarbete med The Packaging Arena och easyFairs Pack & Emballage.
Attraktiv och säljande
Löfbergs nya design är ett led i ett stort varumärkesarbete som påbörjade förra året. Det har handlat om layout, foton och andra grafiska detaljer, men också om att göra det enkelt för konsumenten att hitta rätt smakprofil, till exempel mörkrostat, i butikshyllan. Dessutom har användarvänligheten förbättrats.
- Vi har jobbat med både uteseende och funktionen. Vi ville förmedla våra kärnvärden på ett bättre sätt och samtidigt förstärka känslan att Löfbergs är en god anledning att ses, säger Leif Sjöblom.