23948sdkhjf

Stark tillväxt för Lohilo drivet av egna varumärken

Lohilo Foods redovisar ökad omsättning under fjärde kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseförlusten minskade.

”Vi fortsätter att leverera stark tillväxt även under årets sista kvartal där våra Egna varumärken växer 23,2 procent och exporten totalt 54 procent. Den starka tillväxten och positiva avslutningen på året är ett resultat av att vi under året har utvecklat vår affär och vårt arbetssätt vilket har resulterat i fler kunder, framför allt på exporten, men även på hemmamarknaden. Under lång tid har vi fokuserat på att bygga starka relationer med våra större kunder som kontinuerligt köper våra varor. Vi ser det som ett fint bevis på att vår produktportfölj är attraktiv och kan fortsätta att växa framåt. Ett tydligt tecken på att vi tar stora steg framåt är att vi kan presentera ett positivt ebitda i det annars normalt svaga fjärde kvartalet”, skriver vd Richard Hertvig.

Oktober–december:

Omsättningen steg till 47,4 miljoner kronor (38,5).
Ebitda-resultatet blev 0,9 miljoner kronor (-14,7), med en ebitda-marginal på 1,9 procent.
Rörelseresultatet blev -0,3 miljoner kronor (-17,0).
Resultatet före skatt var -1,1 miljoner kronor (-17,4).
Resultatet efter skatt blev 1,2 miljoner kronor (-17,6).
Resultat per aktie uppgick till -0,03 kronor (-0,59).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 3,5 miljoner kronor (-3,2).
Likvida medel uppgick till 3,2 miljoner kronor (4,9).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063